Шукати в цьому блозі

Дистанційне навчання. 9 клас


08 листопада

Контрольна робота №1.
"Родино-побутові пісні", "Українські народні балади", "Давня література" (тести)

Код доступу 7879248
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



Список творів для читання влітку з української літератури 10 клас:

 Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ  «Кайдашева сім’я»

Панас МИРНИЙ (П.Рудченко)  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич) «Хазяїн», «Мартин Боруля»

Іван ФРАНКО  «Мойсей», «Сойчине крило», «Украдене щастя».

 Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ  «Intermezzo», «Тіні забутих предків»

 Василь СТЕФАНИК  «Камінний хрест», «Новина».

Ольга КОБИЛЯНСЬКА  «Valse melancolique», «Людина»

 Леся Українка  «Лісова пісня», «Касандра»

 Володимир Винниченко   «Момент»

 Богдан ЛЕПКИЙ  «Мотря»

  Ісмаїл ГАСПРИНСЬКИЙ  «Арслан киз» («Дівчина-левиця»)

           Увага! Твори читаємо повністю.

 

 

26 травня
Виконати тестові завдання до 28 травня 22:00 год
 
Контрольна робота "Нова українська література"
 
Код доступу 8825430
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
Т.Шевченко "Доля", "Росли укупочці, зросли"
 
Код доступу 9931414
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
 Т.Шевченко "Наймичка"
 
Код доступу 1038741
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
Т.Шевченко "Катерина"
 
Код доступу 3041490
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
П.Куліш "Чорна рада"
 
Код доступу 6522151
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
 
 
Код доступу 4124328
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 

 Виконати тестові завдання з української мови до 29 травня 23:00 год


М'який знак. Апостроф.
 
 
Код доступу 5164270
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
Лінгвістика тексту
 
 
Код доступу 4462099
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
Складне синтаксичне ціле
 
 
Код доступу 3468194
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 

Бажаю успіхів!

 
Українська мова

12 лютого 2021 р.

  Тема: Складнопідрядні речення з кількома підрядними.

1. Вивчити правила параграф 24.

3. Виконати тестові завдання (до 14.02. 11.00)

Код доступу 9806725
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

19 лютого 2021 р.
Тема: Розділові знаки у складнопідрядних реченнях з кількома підрядними частинами.
1. Вивчити правила.

Правило
Приклади
1. Між однорідними підрядними реченнями, що не з'єднані сполуч­ником сурядності, ставиться кома
...Ми дивились довго, як хмаринка тане,... як синіє синь, як колише вітер струни павутинь (М. Риль­ський).
2. Між однорідними підрядними реченнями, що з'єднані неповторю­ваними сполучниками і, й, та, або, чи, кома не ставиться
Ми підійшли до наметового містечка, коли вже зовсім звечоріло і коли вівчар гнав з поля отару.
3. Між однорідними підрядними реченнями, якщо вони поширені й мають свої розділові знаки, ста­виться крапка з комою
Люблю дивитись, як повільно падає сніг, покриваючи землю білою, мов сукня нареченої, ковдрою; як потім цей сніг тане, даючи простір для буйноцвіття.
4. Між однорідними підрядними реченнями, якщо вони з'єднані пов­торюваними сурядними сполучни­ками, ставиться кома перед другим і наступними сполучниками
Цим поглядом було сказано і яка це несподівана зустріч, і яка вона приємна, і яка радість від побачення нестримна.


2.  Прочитайте речення і спишіть, групуючи їх за видами підрядності:  спочатку –  з однорідною підрядністю; потім –  з послідовною підрядністю; далі – з неоднорідною підрядністю; і в кінці – зі змішаною підрядністю. Доберіть з кожної групи по одному реченню і накресліть їхні схеми.
1. Я люблю, щоб сонце гріло, щоб гукали скрізь громи, щоб нове життя будило рух і гомін між лю­дьми (П. Грабовський).  2. Вже було за південь, коли минули ліс і виїхали на чистий степ, що легенько піднімався вгору   (О.Маковей). 3.  Якби не жовте листя в садках, то можна було б подумати, що на­ дворі не бабине літо, а справжнє літо (І. Нечуй-Левицький). 4. Серед тієї краси світової, де закльову­ється  радість  і  щастя,   де  прокидається  любов  до
всього,   лиха   смерть   та  розбій  появились   (Панас Мирний). 5. Як тільки човен вийшов з-за кручі, де річка була дуже вузька, несподівано пролунав різкий крик пугача (О.Бойченко). 6. При світлі воскової свічки,  що вони роздобули у млині,  вони взялися до роботи і так захопилися, що забули про втому та сон (М. Коцюбинський). 7. Емма Андієвська розповідає, що до шести років узагалі не володіла українською мовою і що для неї навіть вибирали няньок зі справжнім російським акцентом, аби виховати панську дитину.

3. Виписати з художніх або публіцистичних текстів 5–6 складнопідрядних речень з кількома підрядними на вивчені пунктуаційні правила. Накреслити схеми їх.
4. Виконати тестові завдання (до 21.02. 11.00)

Код доступу 2694843
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
24 березня 2021 р.
Тема: Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим  зв'язком. Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку.
 
1. Повторити правила.
2. Виконати вправи 323, 324.
 
25-26 березня 2021 р.
Тема: Період. Основні його ознаки. Структурні типи періоду. Особливості інтонації, розділові знаки між частинами періоду.
Вивчити теоретичний матеріал поданий нижче.
 
 Період (від грец. регіоАон — коло, переносно — заокруглена мова) це складне ре­чення ускладненої будови: перша частина являє собою кілька однотипних (однорід­них) за функцією речень (члени періоду), друга заключна, що є простим чи складним реченням, головним щодо першої ускладненої частини Наприклад: / там. де на всьому лежить печать мовчання, де стримані і скарги, і пісні, де здавлені прокльони і ридання, — вість людям подають кайдани голосні (Леся Українка). Період харак­теризується вичерпною повнотою змісту і гармонійністю синтаксичної структури . Період — це не окремий структурний тип, а лише різновид наявних у мові типів ре­чень, який відзначається специфічними ознаками своєї будови н особливою інто­нацією.
Періодові властивий постійний порядок розміщення його частин: спочатку перша частина, а потім друга. Перша частина містить ряд звичайно однорідних елементів, які і за своїм змістом, і граматично залежать від другої частини, причому перша частина періоду замикається другою логічно, граматично й інтонаційно, що створює завершеність, властиву цій синтаксичній структурі.
Період має інтонацію, властиву лише йому. Перша частина періоду характери­
зується висхідною інтонацією: при збереженні загальної перелічувальної інтонації кожен із наступних однорідних елементів вимовляється вишим гоном, ніж попе­редній; кульмінація тону припадає на останній компонент і завершується тривалою паузою. Друга ж частина починається значно нижчим тоном і вимовляється з завершальною інтонацією.
У великих за обсяюм періодах підвищення і зниження інтонаші іа допомогою
невеликих пауз розпадаються на дрібні частини — члени періоду. За імістом період являє собою закінчене структурне ціле.
За будовою період — це найчастіше багатокомпонентне складнопідрядне речення, що складається з головної і кількох однорідних підрядних частин, які звичайно міс­тяться у першій частині періоду. Періодом може бути і багатокомп нентне і складно­сурядне речення, і просте, ускладнене однорідними членами.
Частини періоду за структурою складнопідрядного речення об’єднуються відпо
відно до типу їх підрядності — місця, часу, причини, мети, умови, допустовосії
порівняння та ін. Наприклад: І там, де на всьому лежить печать мовчання, де
стримані і скарги, і пісні, де здавлені прокльони і ридання, — вість людям подають кайдани голосні (Леся Українка).
Чітке розмежування першої й заключної частини періоду на письмі позначається за допомогою розділових знаків: між першою і другою частинами періоду ставиться кома і тире, наприклад: В серпневі дні, коли обжинки світлі справляє сита медвяна земля, і кулики дзвенять на узбережжях, мережкою гартуючи пісок, а ластівки малечу научають повітря сизе різати грудьми, — в серпневі дні розширюється обрій, і розгортає крила далечінь (М. Рильський).
Період найчастіше виступає стилістичним засобом у художньому та публіцис­
тичному стилях мовлення.
 
29 березня 2021 р.
Тема: Розвиток мовлення. Усний твір у публіцистичному стилі мовлення на морально-етичну тему за складним планом.
Дібрати матеріал для твору на тему  "Прощення -найкращі ліки від болю".
 
31 березня - 01 квітня 2021 р.
Тема: Складне синтаксичне ціле (ССЦ), його основні ознаки. ССЦ й абзац. Види і засоби міжфразного  зв'язку.
 
У підручнику Українська мова (Єрмоленко, Сичова) 9 клас, 2009р. https://pidruchnyk.com.ua/350-ukrayinska-mova-yermolenko-sichova-9-klas.html
 
1. Вивчити правила на с. 197, 201.
2. Виконати вправи 330, 339.  
 
02 квітня 2021 р.
Тема: Актуальне членування речення у висловлюванні: відоме і нове.
 
1. Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-aktualne-chlenuvannya-81983.html
2. Виконати письмово конструктивне завдання.
   Прочитайте початок висловлювання. Запишіть його, продовжуючи розповіддю про роль батьківського двору у вашому житті. Визначте «відоме» і «нове» у сконструйованому висловлюванні.

         Батьківський двір

 

   Не можна ніколи забувати найріднішого батьківського двору, рідного лісу з його тендітними берізками, кремезними дубами, першими весняними пролісками, першими осінніми опеньками, солодкими полуницями, дорогого кожному веселого щебету птахів, що знову повертаються до рідних гнізд…

 


21 квітня 2021 р.
Тема: Лінгвістика тексту. Актуальне членування: дане і нове.

ЛІНГВІСТИКА - наука про мову; мовознавство.

ТЕКСТ - у семіотиці й лінгвістиці - послідовність знаків мови, що становить єдине ціле і виступає предметом дослідження лінгвістики тексту; особлива форма побудови усного чи писемного мовлення, що становить розгорнуте висловлювання однієї особи, звернене до співрозмовника або до себе.

АБЗАЦ - це частина тексту, де розкривається зміст підтеми (частин теми тексту).

ТЕМА ТЕКСТУ - те, про що йдеться в тексті, його зміст.

МЕТА (основна думка) тексту - те головне, заради чого твориться текст.

ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ ЛІНГВІСТИКИ ТЕКСТУ - структура тексту у зв'язку з його темою, метою (головною думкою), типом і стилем висловлювання, зв'язки між компонентами тексту.


З погляду актуального членування у реченні (АЧР) можна виділити ДАНЕ і НОВЕ   Основне повідомлення у реченні містить, виділяючися логічним наголосом, ДАНЕ, наприклад:

ПЛИВЕ Дунай. ПЛИВЕ - ПЕРЕПЛИВАЄ

Через пісні слов'янських любих лад,

Через дівочі співи...

                               (Р.Лубківський)

 Вбирає в себе частину попереднього речення і служить для зв'язку речень НОВЕ, наприклад:

СПІВ голубий долине з-над Дунаю,

Обніме СПІВ Дніпра і СПІВ Дністра...

                               (Р.Лубківський)

 ДАНЕ і НОВЕ утворюють послідовний зв'язок між реченнями в тексті: як правило, даним наступного речення стає нове попереднього речення, наприклад:

СЛОВА вмирають. Блякнуть. Їх багато...

І раптом чуєш злато слово. ЗЛАТО!

                               (Р.Лубківський)

 Для різних типів мовлення існують такі види даного й нового: розповідь - назва особи (предмета), що виконує дію, та назва дії; опис - назва предмета і назва його ознаки; роздум - теза й доказ.

 

Прочитати текст. Визначити дане і нове, аналізуючи лінгвістику цього уривка.

*Спишіть, вставляючи пропущені букви та розділові знаки.

Зміни в мові протягом життя одного покоління майже непомітні... Разом із тим щомісяця, щодня, ЩОГОДИНИ в літературну мову потрапляє багато слів але ми ц..ого не поміча..мо. Це слова- терміни з вуз..ких спеціальних галузей зна..я. Вони приходять в літературну мову НЕПОМІТНО та згодом коли позначувані ними поня..я стають ознакою щоденного побуту нові терміни поповнюють собою ЗАГАЛ..НОМОВНИЙ словник... Кожне наступне покоління має багат..у мову, ніж попереднє але мова ПОПЕРЕДНЬОГО покоління лиша..т..ся для наступного цілком зрозумілою, бо вона втрачає менше, ніж набуває. Мова Т.Г. Шевченка - це ніби мова нашого поколі..я.

(З кн. В.М. Русанівського “Мова в нашому житті”)

Українська література

                                                  12 лютого 2021 р.
          Тема: Позакласне читання №3. Марко Вовчок - основоположник прози для дітей. "Народні оповідання". Народність оповідань.

1. Ознайомитись з біографією Марко Вовчок.
2. Скласти таблицю "Життєвий і творчий шлях письменника".
3. Прочитати твір "Два сини" за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=459

4. Визначити тему, ідею та жанр твору і записати в зошит.

                                                   19 лютого 2021 р.
Тема: Євген Гребінка. Вірш "Човен". Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами ("Ні, мамо, не можна нелюба любить", "Чёрные очи" та ін.).

1. Прочитати матеріал підручника на с. 149-151.
2. Виконати письмово завдання 6 на с. 151-152 і завдання 12 на с. 152.
3. Прочитати поезію "Ні, мамо, не можна нелюба любить" за посиланням 
4. Прочитати поезію  "Чёрные очи" за посиланням
5. Визначити тему, ідею та жанр поезій (письмово).
 
24 березня 2021 р.
Тема: Тарас Шевченко. "Катерина". "Вічна" тема матері й сина. 
1. Прочитати твір "Катерина"
2. Виконати тестові завдання (до 01.04. 23.00 год)
 
Код доступу 4875502
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
26 - 31 березня 2021 р.
Тема: Тарас Шевченко. Евролюція жіночого образу у творах Т.Шевченка. Поема "Наймичка".
1. Прочитати твір "Наймичка"
2.  Виконати тестові завдання (до 01.04. 23.00 год)
 
Код доступу 7701935
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
 
02 квітня 2021 р.
Тема: Тарас Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі ("У нашім раї на землі ..."). Наскрізний ліризм творів Т.Шевченка про жіночу долю.
Прочитати поезію "У нашім раї на землі...".
Визначити тему, ідею та жанр твору.
 
 

1 коментар: